SAHAM E&O

Salam Hari Raya Semua!! Semalam saya sudah naik kerja macam biasa setelah cuti hampir 3 minggu.. walaupun sudah naik Mood raya masih ada..almaklumlah baru hari raya ke lapan. Okey hari ini saya nak share satu saham yang sedang hangat diperkatakan.Iaitu pembelian Sime Darby ke atas saham E&O pada harga premium.
Seperti biasa ada dua aspek utama dalam buat kajian.Satu fundamental dan satu lagi Analisa Teknikal.Saya hanya sentuh padangan saya dari kaca mata teknikal sahaja.So,anda boleh clik chart dibawah untuk melihat,betapa simplenya kajian saya dalam ramalan trend dan target saham E&O ini.
Untuk fundamental,saya nampak pendapatan syarikat bertambah cuma masalahnya Cash Flow syarikat nampak ada perubahan yang agak ketara.
Apapun,cuba definasikan diri anda adalah seorang pelabur tulen atau hanyalah seorang pemain saham yang hanya mahukan keuntungan dalam bentuk 'price appreciation' atau saya suka panggil sebagai seorang trader saham. Sekian.
Zamsaham OSK Investment Bank -Sutera Utama
# Mid term trend masih lagi DOWNTREND.So,pemilihan saham yang lebih berhati-hati perlulah dibuat.Dan ingat selalu dimana harga anda perlu keluar jika ada perubahan kepada trend!

2 comments:

upside target RM1.78 dah tercapai hari ini..berkemungkinan adalah profit taking

September 7, 2011 at 10:51 AM comment-delete

hari ini sudah jatuh pada 1.63

Anonymous
September 9, 2011 at 10:28 AM comment-delete