RAHSIA MENGHAPUSKAN MAT REMPIT!!!..

Hari ini saya nak bongkar rahsia bagaimana menghapuskan MAT REMPIT SECARA TOTAL? Suatu jalan penyelesaian TANPA MENGHABISKAN wang kerajaan DUIT BERJUTA-JUTA. Sebelum itu mari kita soroti jalan cerita Mat dan Minah Mat rempit ini...akhir sekali panjangkan idea penyelesaian ini..
  1. Semua tahu apa itu Mat Rempit? Pelumba-pelumba haram ataupun lebih dikenali dengan ‘Mat Rempit’ menjadi topik panas yang sering dibincangkan lebih sedekad lalu.. Belum selesai dengan satu masalah, timbul masalah Rempit di kalangan remaja Malaysia yang semakin menjadi-jadi kini. Saban hari ada je cerita berkaitan mat rempit di dalam akhbar-akhbar. Kumpulan ‘Mat Rempit’ yang bergerak secara berkumpulan lebih berani membuat onar dan mengganggu keamanan hidup.
  2. Kerajaan ada mencuba pelbagai cara untuk hapuskan mat rempit.Yang biasa dibuat adalah panjat gunung,Naik payung terjun,ceramah agama,buat tempat khas untuk mat rempit racing.Semua program ini,membazir dalam mencapai matlamat utama menghapuskan Mat Rempit!
  3. Kerajaan baru-baru ini,telah menggantikan perkataan mat rempit dengan samseng jalanan.Satu langkah yang makin memarahkan gelaja rempit!!
  4. Jadi bagaimana kita nak hapuskannya? Itu persoalan ramai orang termasuk kerajaan sendiri.Langkahnya sebenarnya mudah!..apa yang kita perlu buat adalah;
  5. Dengan mengharamkan penggunaan ayat mat rempit dan ditukarkan dengan ayat panggilan MAT BODOH,MAT BAHLUL,MAT CILAKA ATAU MAT SENGAL.Saya percaya Mat rempit akan rasa diri mereka TERHINA!!!..
  6. Kita perlu sedar sebenarnya kita telah mengangkat imej MAT REMPIT sehinggakan MAT REMPIT difilemkan. ADNAN SEMPIT,REMP-IT adalah antara contohnya.Cuba kita bayangkan jika filem tersebut menggunakan title MAT BODOH,atau Mat Sengal.Mungkin filemnya belum tentu jadi filem BOX office!
  7. Bayangkan pula, si ibu yang memberikan pesanan kepada anak-anak yang menunggang motosikal." Man,hati-hati bawak motor tu jangan merempit pula! Bahaya nanti"..mungkin ayat pesanan ibu tadi bertukar, JIKA ayat Mat rempit diharamkan -"Man,hati-hati bawak motor tu,jangan sampai orang gelarkan ko MAT SENGAL,malu mak nanti!"
  8. Jadi,saya cadangkan kerajaan tukarkan semula SAMSENG JALANAN/MAT REMPIT kepada MAT BODOH.Kerana kalau berterusan begini,gejala mat rempit tidak dapat terpadam kerana IMEJ pada nama MAT REMPIT yang tinggi pada pandangan jiwa remaja!
  • Pada hemat saya tidak perlu kempen tunggang cermat untuk penunggang motosikal ini.Yang penting haramkan sahaja perkataan MAT REMPIT dan tukarkan kepada perkataan menghina seperti MAT BODOH!.
  • Ini mengambil contoh pengalaman saya semasa di awal 90- 90an dimana gejala Bohjan dan bohsia tidak berleluasa kerana panggilan itu sudah cukup menghinakan.Ramai yang tidak jadi melepak di shopping kompleks kerana takut digelar BOHJAN!
Jika idea ini ok, semoga ianya dapat dipanjangkan dan penggunaan ayat MAT REMPIT ditukarkan senenuhnya kepada MAT BODOH,MAT SENGAL,MAT BAHLUL..atau yang setaraf hinanya! bukan MAT REMPIT ditukar kepada SAMSENG JALANAN!!!!
Sekian. ZAMSAHAM.

21 comments:

Terbaik.. tembak mati jer... sebab menyumbang kepada gegala sosial yg merugikan negara...

Anonymous
May 19, 2011 at 3:55 PM comment-delete

sebat aje buat malu org melayu aje.mcm berok dpt bunga

Anonymous
May 20, 2011 at 6:15 PM comment-delete

tukar nama mat rempit kpd mat sempit sbb otak diaorang ni memang sempit x gi sekolah gamaknya dan bangang sbb nyusahkn orang lain.

Anonymous
May 20, 2011 at 7:39 PM comment-delete

sokong-sokong 200%

Mat Rempit yang Handsome
May 20, 2011 at 8:43 PM comment-delete

pelek ya majoriti budak melayu je yg sibuk nak jd mat rempit ni

Anonymous
May 25, 2011 at 11:15 PM comment-delete

hantar je dorang buat kerja kemanusiaan kat tempat-tempat bencana macam kat palestin, afrika,jepun tanpa gaji..biar dorang tau betapa senang nye idup kat malaysia ni

June 6, 2011 at 10:28 AM comment-delete

idea yang bernas,, patut bagi tau pihak kerajaan,, mmg bodoh ape rempit tu nak gadai nyawa sendiri

mai
June 6, 2011 at 5:23 PM comment-delete

Tembak je mat sengal dgn peluru getah ke peluru hidup semasa tengah lumba haram tu....

Anonymous
June 6, 2011 at 8:28 PM comment-delete

klu kat penang org pgl abang tanjung

June 8, 2011 at 1:55 AM comment-delete

briliant!...hoho...

ak teringat masa holiday kat china bulan lepas....kat sana takde langsung masalah rempit, sebabnya, kerajaan haramkan penggunaan motorsikaldalam bandar...basikal letrik je yang ada...xde maknanya diorg nk merempit nek basikal...haha

June 10, 2011 at 11:20 AM comment-delete

aku setuju bbenor tembak dgn peluru getah..x pun peluru idup je lah lg senang

Anonymous
June 10, 2011 at 9:20 PM comment-delete

aku cadang polis guna lastik..sape setuju ? biar depa tergolek sama sendiri , baru padan muka aku

Anonymous
June 10, 2011 at 9:25 PM comment-delete

biasa la benda2 negative cam ni orang melayu kita la jadi hero.hidup layu

Anonymous
June 10, 2011 at 9:28 PM comment-delete

u are right ....

June 11, 2011 at 11:30 AM comment-delete

saya rasa susah la mau menghapus gejala ini.. kat mana mana pun ada :/

ken
June 13, 2011 at 12:55 PM comment-delete

tembak dengan lastik!!.... haha3

Anonymous
June 14, 2011 at 6:43 AM comment-delete

Kes mat rempit dah jadi kes jenayah jalanan,bohsia,bohjan...diorang ni x fikir apa yg patut dan x patut buat..

June 14, 2011 at 5:01 PM comment-delete

kecik2 x nak mampus,dah patah riok x cident nyusahkan mak bapak aje

Anonymous
June 22, 2011 at 1:15 AM comment-delete

sembang jer lebih la....tgok adik beradik korang 2 pya aktiviti

Anonymous
September 18, 2011 at 5:49 PM comment-delete

Luaskn pegalammu mat rempit hahak😆😆😆

September 15, 2014 at 7:38 PM comment-delete

Budak melayu memamg bodoHhh.budak cina muda lagi dah berjaya bukak kedai hp .budak melayu pulak berjaya jadi org tak berguna kpda bangsa dan agama'respek budam cina dari melayu walaupun aku melayu)-^

July 6, 2016 at 4:27 PM comment-delete