TESTIMONI : Bulan lepas UNTUNG HAMPIR 70%

Alhamdullilah client yang sudah menjadi sahabat bulan lepas ada kongsikan penyata urusan LONG dan SHORTnya. Sila clik penyata diatas untuk lihat kejayaan bekas peserta bengkel yang kini sudah menjadi sahabat saya. Semoga momentumnya keuntungan ini berkekalan dengan syarat-syarat berikut:
  1. Perlu selalu buat kajian dan catitan sehari sebelum pasaran berlangsung.Ini dengan cara mengabungkan beberapa secondary indikator yang dirasakan sesuai.Lihat kebarangkalian yang ada.
  2. Dapatkan arah pasaran.Uptrend Downtrend atau sideway
  3. Kenalpasti trend samada Long term-mid term atau shortterm.
  4. Masuk ikut arah trend.(swing trading boleh tetapi tidak digalakkan)
  5. Jika pasaran sideway,perlu berehat dan tidak digalakkan masuk ketika ini.Ingat,hari-hari ada peluang untuk Long dan Short.
  6. Perlu jarang keluar masuk tetapi dinasihatkan selalu buat kajian dan catitan.Lagi kerap keluar masuk lagi mudah anda terperangkap dengan EMOSI yang boleh 'meleyapkan' wang simpanan anda!
  7. Apabila sudah masuk pasaran contohnya anda dalam posisi SHORT kenalpasti kat mana agaknya trend akan berubah.Disitulah resistant memainkan peranan.Begitu juga sebaliknya.

Apapun,dalam permainan pasaran hadapan anda perlulah ada disiplin dalam membuat latihan dan kajian sebelum call FBR anda untuk buat tempahan.Kepada client saya,mungkin anda boleh dapatkan pandangan ' market outlook' dan dipublished sebelum pasaran buka di Facebook Zamsaham FKLI FCPO Trader http://www.facebook.com/groups/120863341347182/#!/groups/120863341347182/

TAHNIAH kepada Zaidi Bin Selamat! semoga keuntungan berkekalan! AMIN

Sekian,
Zamsaham
# masa pasaran saham dan ekonomi gawat.Kita masuk pasaran hadapan..uniknya anda boleh SHORT,iaitu jual dahulu beli kemudian pada harga yang lebih murah.

0 comments: