Tips Saham Tricubes Meletop-dari 16.5sen ke paras?

Pada jam 12.00 malam hari Ahad yang lepas saya ada kongsikan 10 kaunter yang bakal meletop pada Minggu ini.Alhamdullilah hampir 80% kaunter pilihan seperti:
  1. Proton RM2.70 naik ke paras RM3.50sen dalam masa 3 hari!!..kenaikan hampir 30%
  2. Semalam Saham Nicorp naik dari 6.5sen keparas tertinggi 9.5sen!
  3. Tips DBE 8sen naik keparas 11sen! 1st round dah take profit!...setakat penutup hari ini,harga turun balik 8sen..closing 8.5sen.Saya rasa kalau harga dapat break dan maintain 10.5sen,mungkin harga boleh try 15sen!..apapun mega support kat 0.065sen!
  4. Huaan 26sen!!..naik keparas tertinggi 29sen!.Saya nampak Huaan ada harapan lagi naik tu!
  5. QSR pun naik dari 5.72 ke paras 5.9!
  6. Saham Telur TPC pun naik dari 28sen keparas 32sen!...bayangkan 3 hari dah dapat pulangan macam pelaburan setahun kat ASB!!...14.5%
  7. Saham yang belum jalan adalah KELADI yang saya bagi masa 19sen
  8. Saham IRCB 20sen sekrang turun sikit kepada 19sen!..perlu naik semula dan tutup 21sen untuk harga mencanak naik!..pintu kecemasan kat 18.5sen!
  9. Farmbes meletop dari 79sen sampai 86sen semalam!!
  10. Dan yang paling menarik!!, Saham TRICUBES naik dari 16.5sen keparas tertinggi 29sen hari ini!.. Pentup agak kuat pada 26sen!
Maka ceritanya,bagaimana saya dapat mengagak saham-saham ini akan naik adalah berdasarkan kepada bacaan teknikal analysis!.Teknikal analysis,memberitahu kita terlebih dahulu samaada sesuatu saham akan naik atau turun sebelum keluarnya maklumat kepada awam. Selepas saham Tricubes naik hampir 50 peratus (16.5sen --> 26sen) barulah berita pemberian projek pembayaran saman Trafik Polis Diraja Malaysia kepada Tricubes diumunkan!.
  1. Walaupun ramai orang yang komen negatif dan memandang serong akan company Tricubes,saya tidak!..saya melihat kepada potensi dan prospek daya saing sesuatu syarikat.Syarikat Tricubes ini sudah beroperasi dari tahun 1997 dengan produknya ada di 170 organisasi termasuk di Hong kong dan Eropah.
  2. Saya selalu juga pergi ke kaunter bank dan pihak bank mengeluarkan satu mesin untuk mengimbas cap jari.Mesin Cap jari tersebut tertera perkataan Tricubes!..Jadi,pada saya ini menunjukkan Tricubes adalah syarikat yang dinyakini oleh pihak bank.
  3. Apapun,saya bukanah pelabur saham syarikat Tricubes ,saya adalah 'Trader' Sahamnya sahaja.Inginkan keuntungan dari perbezaan harga saham!..Jadi isunya adakah saham Tricubes akan naik lagi selepas kenaikan hampir 57% pada hari ini!?
  4. Jawapan berdasarkan teknikal,saya percaya kenaikan masih lagi ada jika mampu melepasi dan tutup atas 30sen!..dan jika trending dari Long term chart saya nampak seakan-akan adanya 'Soucer pattern' yang memungkinkan harganya mampu naik semula keparas 40sen!
  5. Apapun, jika harga tidak naik,paras mega support untuk anda keluar adalah pada 24sen!(2sen sahaja loss dari harga 26sen penutup hari ini)
Sekian, Zamsaham,PalmVilla JB
#Ada juga buat pembelian pada harga 16.5sen dan 18.5sen tadi..Alhamdullilah,Syukur sangat!! #Jika anda trader saham yang aggresif,dapatkan tips saham panas dari masa ke semasa di Facebook Zamsaham Private Client!

0 comments: