99% akan BOOM dalam masa kurang 6 bulan atau lebih awal? BHIC

Hi semua pembaca setia blog zamsaham.

Tadi dan semalam (16 dan 17 Nov 2013) saya selesai memperturunkan segala ilmu dan pengalaman 12 tahun  pelaburan saham yang saya miliki kepada peserta Kelas Basics to Advance Fenomena Saham.

Antara berpuluh -puluh tips pelaburan yang saya kongsikan adalah tentang teknik memasuki pasaran saham atau saham pada waktu yang TEPAT san BETUL.
Ini kerana hampir 90% pelabur di Bursa Malaysia malah di seluruh dunia memasuki pasaran pada waktu yang salah!

Yang datang kelas ini hari pasti telah faham akan apa yang saya maksudkan dan telahpun tahu akan cara untuk menyelesaikan masalah masuk pada waktu yang salah ini. TEKNIK MEMASUKI saham pada waktu yang tepat dengan fakta telahpun diajar,diterangkan dan di berikan latihan.Selepas ini,banyaklah duit boleh dibuat dengan teknik Storsi yang sudah pun diketahui.
 Gambar: Lokasi Kelas Advance Fenomena Saham adalah di PWTC KL.
Gambar: Peserta dari pelbagai negeri termasuk dari Serawak pun datang. TAHNIAH En Rosland Buja!
 Gambar: NOta dan Diary Invest Saham yang hanya boleh didapati di Kelas Zamsaham
Gambar:Zamsaham di pintu masuk Kelas Advance Fenomena Saham.
Gambar: Makan santai di ruang yang selesa khas untuk Peserta Kelas Advance Fenomena Saham Zamsaham.
 Gambar: Setiap peserta akan dibantu oleh team zamsaham yang juga mahir seperti zamsaham.
 Gambar: Suasana Kelas dari Asas ke Advance Fenomena Saham 2013 di Bilik Pahang PWTC ,KL. Full dan sesak dengan laptop dan nota zamsaham.
 Gambar: Rehat pagi pada hari pertama.
Gambar: Inilah perkara 'paling awal' diberitahu pada hari pertama. 90% pelabur Bursa Malaysia termasuklah pelabur seluruh dunia masuk pada waktu yang salah.Beli pada waktu yang salah. Hal ini telah diselesaikan dengan teknik  Diary Invest Saham dan penekanan kepada 'memasuki' pasaran atau membeli saham pada waktu yang betul.

Pada hari kedua , Kajian lengkap dari sudut emosi , analisa pergerakkan harga dan analisa perniagaan Boustead Heavy Industries Berhad atau BHIC telah pun dibuat. Ketika kajian harga sahamnya adalah RM2.79 dan semua yang hadir nampak sendiri bagaimana tips saham ini dibuat.Memangpun,itulah matlamat utama penganjuran kelas fenomena saham iaitu ingin lihat pelabur yang tahu membuat tips saham sendiri dan tidak lagi terpengaruh 'bulat-bulat' dengan maklumat-maklumat dan tips saham yang belum tahu kebenarannya.

Harga saham BHIC sudah cukup syarat untuk harganya NAIK dengan kebarangkalian mampu ke RM5.00 jika disimpan dalam tempoh 1-12 bulan.Paling tidakpun, Pelabur akan merasa dividen yang akan diberikan secara tahunan apabila syarikat mula untung semula. Saham Syarikat BHIC ini hampir 60% dimiliki oleh Boustead Berhad yang secara tidak langsung adalah kepunyaan Lembaga Tabung Angkatan Tentera.Itulah sedikit coretan kajian semasa kelas saham.Kepada yang hadir menyaksikan kajian,pasti sudah teruja untuk membeli berdasarkan emosi yang stabil dengan pintu kecemasan dan pintu mengambil untung yang sudah dikenalpasti.

Semoga,usaha dan niat belajar 2 hari bersama zamsaham akan mendapat manfaat dan faedah jangka masa pendek dan juga panjang.

Ingat dan semak semua pesanan yang telah diberikan dan jangan lupa gambar Tiger Wood pada penghujung kelas semalam.


Sekian,

Zamsaham
18 Nov 2013

3 comments:

BHIC akan menjadi cerita kalau kepada mereka yang tak tahu mengambil peluang...

November 19, 2013 at 10:48 AM comment-delete

tgoffs bagaimana tuan?

Anonymous
November 19, 2013 at 3:36 PM comment-delete

ini cerita berdasarkan kajian, bukan suka2 tulis ikut rasa....
"Risiko hanya akan berlaku jika kita tidak tahu apa yang hendak berlaku"-zamsaham

November 20, 2013 at 4:48 PM comment-delete