GOLF VS SAHAM

Bulan puasa nie,terasa lain pulak bila tak masuk padang.. Rasa gatal je tangan nie!! Nak main,Takut ponteng puasa pulak. Maklumlah main golf tengah2 padang. Saya bercerita Pasal Golf nie,adalah nak bgtau,sesiapa yang nak lebih rapat dengan saya bolehla bermain bersama.
Gambar yang ada nie,ketika saya bermain dengan Client yang sudah menjadi kawan baik..dan kawan sepermainan golf. Di Johor, Tempat kegemaran saya main golf adalah di Pulai Spring Golf & Country Club-Listed Company in Bursa Malaysia Course Melana...cabarannya boleh tahan. Saya suka juga main bola sepak..futsal.Snooker Untuk Pengetahun semua,permainan golf nie adalah permainan yang paling mencabar pernah saya main. Sebab ianya menguji kita dari pelbagai segi.
  1. Kemahiran.
  2. Kejujuran
  3. Kesabaran
  4. Dan yang paling utama..permainan ini permainan yang menggunakan otak dah penuh tengan teknik.

Kepada Kekawan yang belum main atau ingin bermain golf..saya amat galakkan.Mungkin ada yang beranggapan Ianya permainan yan mahal...sebenarnya ianya tidak lagi...

Pergilah dapatkan set secondhand dahulu..baru berapa ratus je one set..Lepas tu belajar pergi driving range..ada modal lebih boleh mintak PRO ajarkan..

Tak pun mintak mana-mana otai Caddie ajarkan...Sebab saya dah jumpa ramai Caddie yang lebih pandai main dari Golfer.Ini kerana mereka memang mahir tentang sukan ini...mereka jumpa ramai orang yang main golf..

Antara sebab lain saya main golf nie..ialah masalah atau hal2 kehidupan akan dapat terlerai bila di Padang Golf...relax dan tenang...Tapi lagi tenang bila masa main tu dapat Par ataupun Birdie..

Untuk Pengetahuan Semua saya taklah pandai main sangat..tetapi bola golf takla hilang sampai lebih 10 biji macam masa awal2 menceburkan diri dalam permainanan golf ini...(tahun 2002 start belaja main)

Okeylah,saya akan sambung cerita pasal bengkel pulak nanti-semalam baru habis bengkel di MSUITES hotel Danga Bay.JB.

Sekian..

Peminat Sukan GOLF-dan Penyokong Kelab Golf Tanah Air.

ZAMGOLF @ ZAMSAHAM

0 comments: