KDNK SUKU PERTAMA NAIK 10.1%

Petikan dari Harian Metro Jumaat,14 Mei 2010
KDNK dilaporkan naik 10.1% untuk suku pertama!Suatu kenaikan yang terbaik untuk Era pemerintahan Dato' Seri Najib Tun Razak.
  1. Itu berita baik untuk orang yang berniaga dan bekerja makan gaji. Pengguna barangan dan perkhidmatan semakin meningkat seterusnya menyumbangkan kepada pertumbuhan perniagaan.Hasilnya keuntungan syarikat bertambah. Pekerja pula pastinya akan mendapat gaji dan kenaikan bonus untuk hujung tahun ini.TAHNIAH!
  2. Tetapi mungkin boleh jadi berita buruk untuk pasaran: Ini kerana kebiasaannya, spekulator dan sindiket akan menjual sebahagian pegangan saham mereka apabila data ekonomi yang positif keluar. Bermaksud, sindiket akan keluar apabila pelabur runcit(mungkin anda) masuk pasaran. Melalui kajian saya, pelabur runcit adalah antara kumpulan yang paling lambat masuk pasaran untuk setiap kali 'wave' atau gelombang kenaikan saham.

Tips pelik: Ahso dan apek-apek masih ramai di gallery, so mungkin indeks akan turun.Selagi diaorang ada,jangan masuk pasaran...relaks, ambil profit yang ada dan enjoy dulu... cth:tengok world cup pun boleh..agak-agak tahun ini negara mana boleh menang world cup?

Jadi untuk kontra kaki,digalakkan masuk dan belajar short/Jual indeks pasaran hadapan Bursa Malaysia(DGN SYSYTEM). Indeks still high 1340 level now! setiap satu point penurunan bersamaan RM50.Jika turun 10 point akan bersamaan keuntungan RM500.

Lagi sekali dibagitau untuk diri saya dan anda semua,setiap berita buruk..pasti ada peluang Manakala setiap berita baik(contoh KDNK naik 10.1%)...pasti akan mendatangkan malapetaka(isu saham la)...jika malapetaka yang berlaku,mungkin boleh jadi lama dan mungkin boleh jadi sekejap.So,tenangkan diri anda sebelum mengambil apa-apa keputusan.

KEPUTUSAN YANG TENANG PASTI AKAN MEMBAWA KEPADA KEJAYAAN.

Sekian.

Zamsaham 1.00am 15 May 2010

2 comments:

wah England mng tahun ni world cup..hehehe...

May 16, 2010 at 2:55 AM comment-delete

Africa takkan takda harapan..

May 17, 2010 at 4:39 PM comment-delete