Saham untuk Dikontra?

Ada 2 kategori utama pemain pasaran saham.
  1. Pelabur Tulen-yang beli simpan berdasarkan prestasi syarikat dan lain-lain teknikal yang sesuai.Mereka ini biasanya tidak terpengaruh dengan sentimen harian turun naik pasaran.
  2. Pelabur Contra-Pelabur jenis ini adalah pelabur yang aktif dengan pasaran saham.Sentiasa mencari kaunter dan tips-tips untuk dijadikan panduan dalam trading mereka.Pelabur kontra biasanya lebih emosi dan seringkali masuk pada puncak disetiap kenaikan harga saham.Mereka ini lebih bergantung kepada 'rasa' dan sesetengahnya pula selalu bersandarkan kepada 'LUCK'.Sebenarnya pelabur kontra perlu mencari skill yang datang dengan latihan mengenalpasti potensi saham yang dalam trend menaik dan berkualiti.Oleh sebab itulah,berdasarkan pengalaman saya selama 9 tahun dalam pasaran,tidak sampai 10% yang untung jika bermain kontra!
Apapun setelah hampir sebulan bercuti,hari ini saya nak kongsikan 17 counter yang boleh dikaji untuk Contra! Permainan contra ini,adalah singkat waktunya,tidak lama.. hanya 5 hari termasuk 'force Selling.Oleh itu,mengenalpasti support dan resistant, exit strategy yang tepat disamping disiplin perlulah dititik beratkan.Berikut adalah counternya:
Saham-saham untuk dibincangkan: )KFC 3.73 2)CMMT RM1.15 3)ECS RM1.66 4)ENG 1.86 5)MAS 1.90 6)GTONIC RM1.12 7)Resintc RM0.51 8)Mitra 2.49 9)Tambun .75 10)Tatgiap .58 11) Unisem 2.09 12)WingTM 1.80 13) YNH 2.00 14) TOMEI .71 15) Johotin .70 16)Naim 3.13 17)ScomiMR .585 Pintu masuk jumpa,mesti kena tahu pintu keluar.... ; )
Sertai ruang social facebook saya dan anda juga dialu-alukan memberi komen dan pendapat. Sekian, Zamsaham OSK JB

1 comments:

Adakah anda memerlukan bantuan kewangan atau pinjaman segera? Kami antarabangsa Syarikat Pinjaman Persendirian, komited dalam membina perniagaan yang mampan dalam jangka panjang. Kami menyediakan berbagai-macam perkhidmatan untuk pelanggan-pelanggan pinjaman peribadi dan perniagaan pada kadar faedah 2%, terma pinjaman penentu. Kembali kepada kami Untuk maklumat lanjut dan keperluan borang permohonan, Hubungi kami melalui e-mel usl.associates005@gmail.com

Nama Penuh:
negara:
Jumlah Diperlukan:
jangka masa:
telefon:
pendudukan:
Bertujuan bagi Pinjaman tersebut:

Yang benar
pengurusan
Syarikat Pinjaman Perkhidmatan Inc

Anonymous
October 13, 2014 at 7:59 AM comment-delete