Updated: Futures Crude Palm Oil FCPO July 2011

Just to update sikit berkenaan pasaran FCPO July contract...2011 Sebelum komen, ucapan Tahniah kepada client-client yang masih mengekalkan keuntungan melebihi 100% dalam tempoh tidak sampai setahun! Bukan apa,yelah kesungguhan belajar dan kesabaran yang tinggi terbukti membuahkan hasil yang lumayan!. Berikut adalah catitan kajian saya:
  1. Pergerakkan harga minyak sawit mentah FCPO untuk bulan Julai ditutup pada harga 3370 Jumaat yang lepas.
  2. Dari carta diatas sekali,apabila dilakarkan trendline,didapati upside target adalah Rm3460 dan Support pula berada pada 3270.
  3. RSI nampak seakan ada kekuatan pada harga naik semula dari paras terendah penutup 3230 pada 15 April 2011.
  4. Kebarangkalian untuk naik adalah lebih tinggi jika dilihat pada indikator bollinger band yang harganya sudahpun 'duduk' atas upper band.
  5. Sentimen pasaran harga minyak mentah dunia yang kekal tinggi atas USD100 pastinya secara tidak langsung memberi gambaran yang komoditi utama masih lagi dalam aliran menaiknya.-Walaupun baru-baru ini,Arab Saudi mengatakan stok minyak adalah mencukupi dan terlebih supply pula!
So, #yang sudah long,pasti boleh relaks...dengan support price 3270 #Yang sudah short,mungkin boleh stop loss pada 3400. Yang takda apa-apa position..can consider long at current level--lagi cun kalau dapat pada 3350 level.. Apapun,ini hanyalah untuk kongsikan pandangan saya berdasarkan kepada kebarangkalian.Sila buat kajian anda sendiri kerana itu adalah lebih baik. Last sekali, mengekalkan keuntungan itu lebih utama dari mencari untung lebih.Jadi sentiasalah bersabar untuk mendapatkan the best possible price entry! Sekian. Zamsaham Vistana Hotel 3.30am 24/4/2011 #main FCPO nie,taklah bleh aggresif,lagi aggresif lagi mudah tewas!..kena ada take a break!

2 comments:

trending sideway..sedang mencari support sebelum naik semula..

Anonymous
May 3, 2011 at 6:22 AM comment-delete

minyak tinggi, tapi osama dah meninggal.. harga minyak mentah turun kejap nie..

Anonymous
May 3, 2011 at 6:23 AM comment-delete