3 Latihan Kajian Saham 100% tepat.(Naik lebih 30% dalam masa 3 bulan!)

Semua orang main saham dengan satu matlmat utama.Matlamat utama adalah untung!
  1. Jadi pada bulan 12 yang lepas,Semasa Klinik Saham,saya ada kongsikan 3 syarikat untuk dibuat kajian menggunakan Diary Invest Saham.
  2. 3 Kaunter tersebut adalah BIMB(RM1.93) Tebrau (O.70) dan Kurasia( 0.6).
  3. Saya ada pecahkan 3 kaunter ini kepada 3 kumpulan.Rata-rata memberikan pandangan dan kesimpulan dengan mengatakan BIMB adalahyang terbaik.Hasilnya dari pandangan setiap kumpulan, ini hari saham BIMB sudah naik hampir 14% dan ditutup pada harga terkini RM2.20.
  4. Manakala satu kumpulan lain memberikan komen untuk membuat pembelian dengan jangkaan harga sahamnya berpotensi untuk naik!..Hasilnya saham Tebrau sekarang sudah naik lebih 30% dan harga tertingginya adalah 97sen!
  5. Satu pencapaian yang boleh dibanggakan untuk peserta yang hadir.
  6. Untuk makluman semua,bukan senang untuk memilih saham yang berpotensi naik jika tiada system dan panduan dalam membuat analisa saham.Jadi dengan adanya Diary Invest Saham yang diolah oleh saya sepenuhya,mudah-mudahan dapat memberikan kebaikan dan keuntungan kepada semua.
  7. Kepada yang belum ada boleh dapatkan Diary Invest Saham Versian 2.0 yang boleh didapati pada KLINIK SAHAM dan FCPO pada 18 Feb 2012 ini.Terdapat beberapa penambahbaikkan untuk mendapatkan keputusan kajian terbaik.Jangan lepaskan peluang ini!...
Akhir kata, Syukur! dan Tahniah!
#InsyaAllah segala usaha dan komitment merekodkan setiap analisa saham pastinya mampu memberikan pulangan yang berbaloi dalam pasaran saham.
Sekian.Zamsaham

7 comments:

add ZPC-zamsaham private client untuk TIPS saham panas terkini..

February 11, 2012 at 12:26 PM comment-delete

nak minta pendapat zamsaham pasal isu fgvh..
"faham tak pasal isu defisit 1.5 bilion tu?? kalau tak faham (atau buat2 tak faham), biar saya terangkan.. tanah felda plantation mampu bg hasil dlm 2 bilion setahun.. tanah tu nak dipajakkan kpd felda global dgn harga 250 juta setahun.. selain tu, felda global juga akan beri 15% keuntungan setahun kpd felda (anggaran dlm 250 juta juga) ... so, pendapatan felda skrg hanya tinggal 500 juta je setahun... peneroka yg kurang waras je yg setuju dgn cadangan penyenaraian tu.. nak listing boleh, tp jgn libatkan harta KPF... faham tak???" .... boleh tlg komen??? tq

Anonymous
February 11, 2012 at 4:40 PM comment-delete

Pusing-pusing pun KPF still major shareholder dalam listing FGVH..
Apabila KPF major shareholder setiap faedah dan keputusan penting dalam perjalanan syarikat memerlukan persetujuan KPF terlebih dahulu..

Apabila kita dah faham pasal structure pemegang saham kita akan faham faedahnya..

February 11, 2012 at 8:29 PM comment-delete

ingat,ini adalah normal capital structure dalam korporat deal..

Yang paling utama,akhirnya pusing-pusing pun sama.KPF masih Major Shareholder!

pada pendapat saya matlamat Listing adalah untuk 'unlock' nilai tanah felda yang tidak boleh dijual itu.Anonymous(maaf tak tahu nama),Apabila listing sudah tentulah kesan positif kepada keseluruhan asset felda...

hmm...anda boleh tidak setuju..tapi saya setuju penyenaraian FGVH kerana saya faham akan structure penyenaraian felda.Kebaikan untuk warga felda yang ada asset tanah tetapi tidak boleh jual atau dipindah milik kerana terikat dengan Akta Tanah Berkelompok tahun 1960.

Bab Ini adalah IDea TUn Mahathir yang sama mantap seperti penyenarain saham Tabung Haji Plantation pada tahun 2005.

February 11, 2012 at 8:38 PM comment-delete

Client saya dah profit 267% dari masa senarai sampai sekrang...orang biasa untung,dan Tabung haji juga yang untung!

Kena main saham baru nampak lebih jelas...atau mungkin boleh jumpa saya masa di Klinik Saham pada 18 feb ini..

Duduk minum kopi baru sedap berborak..haha3

February 11, 2012 at 8:40 PM comment-delete

Tebrau ni dengor ceritenye buleh naik sampai ke rm 5.00. Ape betui ke cerite ni? Bile agak2nye sampai rm 5.00?

Pulak ada kabo Tebrau ni nak kena beli pada harga 76 sen. Ate kalu udah murah bebeno ngape ade pehak yg minat membeli? Sampai target atas rm 1.00 lagi.

Harap jelaskan iye.

Terima kasih.

Haji Yeop Pelior
February 12, 2012 at 10:37 AM comment-delete

1)selagi dalam trend holding sahaja saham Tebrau ini...apapun perlu pecahkan channel resistant kuat pada rm1.00 tu..

2)pasal harga 76en itu terpulang pada kepada KPJ nak jual pada Iskandar Waterfront Dev..Untuk makluman Hj,deal ini sebenarnya adalah sebagaian cara KPJ cari duit untuk settlekan hutangnya yang due pada tahun ini..tak silap dekat 3 Billion..

3)Apapun,KPJ masih mempunyai 'kuasa' terhadapat perjalanan Tebrau kerana masih mempunyai saham sebanyak 12.3% dalam IWD..

February 12, 2012 at 11:58 AM comment-delete