Erti Merdeka Sebenar- Perpaduan dan Keharmonian Hidup Di Malaysia

Tiada ungkapan selain rasa bersyukur akan nikmat yang Allah kurniaan kepada negara ini.Manakan tidak semua orang boleh berkumpul dan kongsikan kegembiraan yang ada tanpa perlu risau adanya bom atau letupan seperti di kebanyakkan negara Islam yang lain.

Saya tertanya apa akan jadi jika adakan open house di Malaysia ini tetapi suasana seperti di Syria?...

Okeylah, selamat sudah OPEN HOUSE Aidilfitri Zamsaham yang dianjurkan untuk mengeratkan tali silaturrahim sesama Adik Beradik,Saudara Mara, Jiran tetangga  dan rakan taulan pada 9 Syawal baru-baru ini.Majlis yang serba ringkas dengan juadah utama yang saya tempah dari seorang rakan yang berniaga Nasi Lemak Berlauk di persimpangan Traffic Light Taman Unggu Tun Aminah menjadi hidangan utama.Disamping itu ada juga juadah Satay yang dibakar khas oleh sahabat saya dari Pagoh.Raihan namanya..

Raya tak cukup jika tiada Ketupat..Kebetulan tahun ini makcik ada jual ketupat dapatlah dia Sponsor beberapa ratus biji.Habis kuah kacang yang dikhaskan untuk satay di buat cecah dengan ketupat ini.

Macam tahun lepas, Burger mesti ada..siap ada yang 'tapau' bebelas kotak seorang untuk dibawa pulang.Brother yang meniaga burger ini bawa 'stall' yang biasa dia meniaga ke rumah saya..Seronok rasanya bakar burger ini kerana untuk pengetahuan semua saya pernah berniaga burger dari umur 15 tahun sehingga umur 27 tahun.Mana-mana member lama tahu saya seorang yang aktif berniaga.

Kebetulan,hari yang sama ada Marhaban,maka saya dan jiran bersepakat menghidangkan seekor 'kambing golek' ..rupanya ramai peminat daging kambing.Tak sampai sejam,habis semuanya..

Inilah masa yang paling seronok apabila semua orang-orang yang rapat dengan saya berkumpul serentak dan merayakan hari raya yang mulia ini.Jiran-jiran semua datang termasuk kumpulan Marhaban yang memeriahkan suasana hari raya tahun ini.Selepas habis marhaban,adik saya bakar mercun 'merdeka'. Semua 'teruja' termasuk saya dan Isteri melihat bunga api di perkarangan rumah kami.

Lebih kurang jam 11.30pm,ramai yang sudah pulang dan ada beberapa sahabat yang masih melepak sehingga jam 2.00am.Berbagai cerita dikongsi almaklumlah jarang berkumpul sama.

Inilah cerita Open House Aidilfitri yang hasilnya datang dari penjualan saham Ingenuity Berhad.Betul-betul punya duit raya, sebab saya profit 195% dalam tempoh tidak sampai sebulan dan saya percaya saya mungkin adalah antara kumpulan di Malaysia yang beli paling awal dengan harga terendah..saya beli Mother Share Ingen pada harga 11sen dan warrantnya pada harga 5sen!..setakat ini hari harga Ingen masih berada atas 35sen dan warrantnya 12sen!.

Inilah nikmat buat kajian sebelum pasaran berlangsung,saya masih ingat kata-kata seorang guru saya yang mengatakan untuk berjaya kita mesti kena kuat berusaha.Komitment berterusan disamping bersabar menunggu hasil yang telah diusahakan.InsyaAllah takwakkal untuk melihat kejayaan akan hadir selepas itu.

Semoga silaturrahim yang  terbina dapat dikekalkan dengan baiknya walaupun ada pasang dan surutnya.Semoga kita dapat memaafkan seikhlasnya kerana diri kita pastinya tidak terlepas dari noda dosa.Saya selalu berdoa semoga kita semua mati dalam iman dan Islam...Syukur dan Alhamdulillah!

Sekian,

"Selamat Hari Raya dan Selamat Menyambut Kemerdekaan Malaya"

Zamsaham.
Villa Sawit.
KulaiJaya-1 September 2012

6 comments:

sama2 menjaga keharmonian di malaysia

September 3, 2012 at 12:54 PM comment-delete

Syukur rasanya dapat CLEAR Ingen pada harga hampir pucuk ketika ramainya orang hendak membeli..


ini hari harga dah 10sen..

# semak chart pattern yang lepas2 anda akan dapat jawapannya!

November 4, 2012 at 10:37 AM comment-delete

Syukur rasanya dapat CLEAR Ingen pada harga hampir pucuk ketika ramainya orang hendak membeli..


ini hari harga dah 10sen..

# semak chart pattern yang lepas2 anda akan dapat jawapannya!

November 4, 2012 at 10:37 AM comment-delete

Apa yang anda rasa adalah salah!..

November 4, 2012 at 10:37 AM comment-delete

Beli bukan dengan RASA sahaja...kerana kebanyakkan yag pakai rasa sering selalu salah...yang betul adalah orang yang menggunakan RASA hasil kajian dan catitan!

November 4, 2012 at 10:38 AM comment-delete

It is important to eat 3 meals a day or eat small amounts throughout the day lumigan uk Your body is now the playground for billions of micro-organisms like bacteria, viruses, yeasts, and fungus to multiply and as they multiply they produce toxins that are sabotaging your best efforts
Most of them think that over-the-counter medicines work faster cymbalta price Depression symptoms may threaten your ability to function and live normally.
• The Plan
Try and schedule workouts in advance and work out with a friend if possible Viagra for women price To keep things interesting, set some goals for yourself
You can handle the situation manually, or you can automate the whole experience purchase iressa It's only a matter of time before you achieve your weight loss goal
Rest 1 minute, perform 3 1-arm chinups and 0 split squats for the 3rd set Buy Depakote without dr approval The procedure is the most preferred option for the management of malignancies of the prostate and is also advocated for the management of benign prostatic hyperplasia (BPH)

Anonymous
December 11, 2012 at 12:03 AM comment-delete