Apa itu HIjrah pada pandangan Zamsaham?!

Jangan salahkan Ekonomi tak bagus kalau kita susah...Jangan Salahkan mak bapak kita kalau kita tidak dihantar ke Havard,Jangan Salahkan Remisier Kalau anda rugi saham, Jangan Salahkan Teman Wanita kalau Gagal dalam percintaan,Jangan Salahkan Staff kalau mutu kerja tak seperti yang kita mahukan,...

SEMOGA 1 Hijrah 1435 kita semua jangan asyik kerja nak salahkan orang sahaja...TETAPI BERUBAHLAH dengan memperbaiki diri sendiri dengan mengkaji kelemahan dan mencari peluang yang sememangnya sudah terhidang didepan mata!...
Ingat, Dunia ini sekejap Sahaja..Akhirat jualah tempat yang kekal selama-lamanya..Marilah kita BERHIJRAH kepada kehidupan yang lebih baik tanpa menyalahkan keadaan sekeliling..
ORANG BANGLA Boleh Kaya,
ORANG INDON Boleh Kaya,
ORANG Tak Sekolah tinggi Boleh KAYA,
ORANG BUta Boleh Kaya,
ORANG Cacat boleh kaya,

HIJRAHLAH ...kerana dengan Hijrahlah anda juga akan Kaya dengan Izin Tuhan yang Maha Kaya aitu tuhan yang satu " ALLAH SWT".

Selamat Menyambut Maal Hijrah dengan penuh pengertian!


UCAPAN ikhlas dari saya ZAMSAHAM Dan En Halim.

1 comments:

Hidup kena selalu menilai diri sendiri agar pontensi kita dapat diserlahkan. Hijrah untuk kebaikan diri dan bekalan Akhirat. Saya bersyukur dengan apa yang diberikan pada saya.Ujian yang datang menguatkan semangat saya.

Anonymous
December 3, 2013 at 9:34 AM comment-delete