TRANSMILE: lagi satu saham super sendiket

Salam Semua, Kali ini,saya ingin kongsikan satu saham super sendiket yang ada di dalam Bursa Malaysia.Saham tersebut ialah Transmile Berhad. Sediket coretan latar belakang Transmile Berhad:
  1. Jika anda lihat gambar kanan atas ada ,satu gambar kapal terbang dengan Logo Transmile.Teras perniagaannya adalah membawa muatan kargo dan 'Air Freight' .
  2. Start operate business pada tahun 1994 dan dapat dan dapat big business dari Pos Malaysia untuk membawa 'Express Mail' dan Kargo dari Malaysia barat ke timur dan sebaliknya.
  3. Pos Malaysia adalah antara pemegang saham terbesar Transmile dengan pegangan saham melebihi 20juta unit.Berapa harga Pos Beli?
  4. Epf ada berikan pinjaman kepada Transmile?

KOmen saham Transmile;

"Naik dan turun saham ada wayang dan ceritanya yang tersendiri.Apabila sebut 'wayang' mesti ada skrip yang sudah dirancang awal oleh penulis script.Dalam script tersebut sudah ada siapa pemenang,mangsa ,kesan dan akibat jalan cerita.Pemulaan cerita juga mesti menarik supaya ramai penonton.Script ini mesti diarahkan oleh director yang dibayar gajinya oleh pemilik produksi filem"

Jadi anda hubungkaitkan lah jalan cerita wayang yang ada dengan pergerakkan saham Transmile Berhad ini.Saya ada kongsikan juga cerita saham Transmile pada peserta beberapa bengkel BJS pada tahun 2009 dan 2010 yang lepas..

Sekian,

Zamsham 11 March 2003

#Maafkan segala kekurangan dan kesilapan yang ada.Semoga jiwa ini tenang ketika di 'Tanah Suci' nanti.Relakskan minda dari 14-28 March dari pasaran saham..;)

0 comments: